| Index / Ideeën Bus / Eigen prefix |
|
Hi! Is het in DT5 mogelijk om je eigen prefix aan te geven? Zo kan je nl meerdere DT's in één database zetten. Zou écht heel erg chill zijn.
|
|
|
DT Moderator Posts: 683
|
Zoals eerder aangegeven zit dit er niet in. Misschien dat er ooit iemand is die dit wilt inbouwen en die download openbaar maken maarja dat merken we wel zodra die uit is
|
|
| ____________________________________________________ DirectTopics Support |
||
|
DT6 Medewerker Posts: 69
|
opzich is het niet eens zo moeilijk te maken. Alleen moet je echt elke query die erin zit, aangepast worden. En dus kan denk ik het beste mark deze inbouwen... Aangezien hij weet waar elke query zit . | |
| ____________________________________________________ Fastlog |
||
|
|
ja maar als je gewoon iets maakt waar die de profix vandaan haalt, je loopt alle pagina's langs en verandert alles wat je tegenkomt
|
|
||
|
Ghehe, tja, dat is enorm veel werk om als buitenstaande te doen. Ik ben nou ook bezig om met mijn eigen forum, met behulp van een grote edit van Mark in DT4.2 ( die hier ergens ook te vinden is), alle prefix leden queries om te zetten naar gewoon leden, zodat ik voor meerdere fora één inlogsysteem heb.
|
|
|
DT Support Posts: 182 |
Als dt5 final is wil ik er wel eens naar kijken. Uiteindelijk is het maar een kleine aanpassing. Gewoon via het update script kan dit gebeuren. Een extra veldje met prefix dan een extra var in elke query. Geen ondoebare zaak dus.
|
|
| ____________________________________________________ We noemen dat een mooie dag | {debug} |
||
|
|
DT 4.2 omzetten naar prefix duurt mits de juiste aanpak ongeveer een half uurtje. Van DT5 verwacht ik ongeveer hetzelfde. Het zou echt zonde zijn als dit er niet standaard inzit. Zie ook deze topic: http://forum.directtopics.nl/forum/topic/448 Daar kan je mijn aangepaste versie voor DT4.2 afhalen... |
|
|
Development Posts: 1131
|
Half uurtje? Weet zeker dat ik het in 5 minuten tijd kan doen, misschien nog wel minder
|
|
| ____________________________________________________ Was ik maar een vliegtuig... Dan was ik tenminste niet gek! |
||
|
|
Dan moet je dat vooral gaan doen het Mark !
|
|
|
DT Support Posts: 182 |
Quote:
Mark schreef op Maandag 24 April 2006 om 19:19 Half uurtje? Weet zeker dat ik het in 5 minuten tijd kan doen, misschien nog wel minder ![]() Wilt dat zeggen dat je het er nu bent aan het insteken ?
|
|
| ____________________________________________________ We noemen dat een mooie dag | {debug} |
||
|
Ghehe, in verschillende programma kan je alle bestanden in een directory aanpassen. Dat programma zoekt dan in alle bestanden en kan bijvoorbeeld alle dt_ laten vervangne door een bepaalde var. Dus dat is inderdaad geen vijf minuten. xD Of het kan ook zo zijn dat alle queries van DT5 in één file zitten. xd |
|
|
|
nee het is zoals je het als eerste keer omschrijft, alles in één keer aanpassen. het enigste wat langer duurt is de aanpassingen in de setup en natuurlijk moet er een oplossing bedacht worden hoe je alles gaat oplossen van waar komt die prefix in te staan ensow maar dat is te doen
|
|
||
| Pagina's in dit topic: 1 |