Eigen prefix

Pagina's in dit topic: 1

Index / Ideeën Bus / Eigen prefix
Rostely Status van deze gebruiker Gepost op Zondag 23 April 2006 om 19:24  Profiel  

Hi!

Is het in DT5 mogelijk om je eigen prefix aan te geven? Zo kan je nl meerdere DT's in één database zetten. Zou écht heel erg chill zijn. :D  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Zondag 23 April 2006 om 19:34  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

Zoals eerder aangegeven zit dit er niet in.
Misschien dat er ooit iemand is die dit wilt inbouwen en die download openbaar maken maarja dat merken we wel zodra die uit is;)  
jlkiller Status van deze gebruiker Gepost op Zondag 23 April 2006 om 21:54  Profiel Homepage 
DT6 Medewerker

opzich is het niet eens zo moeilijk te maken. Alleen moet je echt elke query die erin zit, aangepast worden. En dus kan denk ik het beste mark deze inbouwen... Aangezien hij weet waar elke query zit .  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 07:14  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

ja maar als je gewoon iets maakt waar die de profix vandaan haalt, je loopt alle pagina's langs en verandert alles wat je tegenkomt:P  
Rostely Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 07:59  Profiel  

Ghehe, tja, dat is enorm veel werk om als buitenstaande te doen. Ik ben nou ook bezig om met mijn eigen forum, met behulp van een grote edit van Mark in DT4.2 ( die hier ergens ook te vinden is), alle prefix leden queries om te zetten naar gewoon leden, zodat ik voor meerdere fora één inlogsysteem heb. :)  
Fré Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 18:43  Profiel Homepage 
DT Support

Als dt5 final is wil ik er wel eens naar kijken. Uiteindelijk is het maar een kleine aanpassing.

Gewoon via het update script kan dit gebeuren. Een extra veldje met prefix dan een extra var in elke query.

Geen ondoebare zaak dus. :)  
Bytelogic.be Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 18:59  Profiel Homepage 

DT 4.2 omzetten naar prefix duurt mits de juiste aanpak ongeveer een half uurtje. Van DT5 verwacht ik ongeveer hetzelfde. Het zou echt zonde zijn als dit er niet standaard inzit.

Zie ook deze topic: http://forum.directtopics.nl/forum/topic/448

Daar kan je mijn aangepaste versie voor DT4.2 afhalen...  
Mark Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 19:19  Profiel Homepage 
Development

Half uurtje? Weet zeker dat ik het in 5 minuten tijd kan doen, misschien nog wel minder :P  
Bytelogic.be Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 19:58  Profiel Homepage 

Dan moet je dat vooral gaan doen het Mark ! ;)  
Fré Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 24 April 2006 om 19:59  Profiel Homepage 
DT Support

Quote:
Mark schreef op Maandag 24 April 2006 om 19:19
Half uurtje? Weet zeker dat ik het in 5 minuten tijd kan doen, misschien nog wel minder :P

Wilt dat zeggen dat je het er nu bent aan het insteken ? :p  
Rostely Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 25 April 2006 om 17:07  Profiel  

Ghehe, in verschillende programma kan je alle bestanden in een directory aanpassen. Dat programma zoekt dan in alle bestanden en kan bijvoorbeeld alle dt_ laten vervangne door een bepaalde var. Dus dat is inderdaad geen vijf minuten. xD

Of het kan ook zo zijn dat alle queries van DT5 in één file zitten. xd  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 25 April 2006 om 17:50  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

nee het is zoals je het als eerste keer omschrijft, alles in één keer aanpassen. het enigste wat langer duurt is de aanpassingen in de setup en natuurlijk moet er een oplossing bedacht worden hoe je alles gaat oplossen van waar komt die prefix in te staan ensow maar dat is te doen ;)