[Release] DirectTopics 5 Beta 2

Pagina's in dit topic: 1, 2

Index / Mededelingen / [Release] DirectTopics 5 Beta 2
Mark Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 02:30  Profiel Homepage 
Development

Jaja, daar is hij dan eindelijk, de eerste downloadbare versie van DirectTopics 5. Sommigen van jullie hebben er lang op gewacht, na een hoop gezeur is hij er :D

Deze versie is zo bugvrij als mogelijk, maar er zitten ongetwijfeld nog enkele bugjes in, die jullie juist moeten melden zodat ze gefixt kunnen worden :)

Bugs moeten gemeld worden op het DirectTopics forum in het subforum Bugreport, wat hier te vinden is.

Ook kan het zijn dat je nog enkele features mist, ook deze kunnen aangedragen worden in dit topic, alles is welkom :)

Wat er precies veranderd is aan DT5 vergeleken met zijn voorgangers kun je hieronder lezen (Best een lange lijst (love))

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Mark op Maandag 19 Juni 2006 om 03:00

Mark Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 02:34  Profiel Homepage 
Development

Nieuwe Features
Priveberichten:
Mogelijkheid om PM als ongelezen te markeren.
Mogelijkheid om alle PM's in inbox als gelezen te markeren

FAQ Management
De FAQ is nu via het AdminPanel te wijzigen. Ook kun je meerdere FAQ-pagina's maken. Op de ene pagina bijvoorbeeld een overzicht van alle regels, op de andere pagina een overzicht van alle UBBcodes

Rechten:
Er is nu de mogelijkheid om per subforum, per groep rechten uit te delen. Denk bijvoorbeeld aan GroepX, mag wel posts wijzigen in Subforum1, maar niet in Subforum2. Zo is het gemakkelijker om bepaalde moderators bepaalde rechten van hen subforum te geven.

Topicreports:
Ook is het mogelijk om bepaalde topics te melden bij de moderators via de speciale TopicReport functie. Dit is een kleine functie die bij het topic hoort, hierin kun je bijvoorbeeld typen waarom jij vind dat het topic niet volgens de regels is. Een moderator ziet gemakkelijk of er ergens in een subforum reports zijn toegevoegd. Je hoeft als gebruiker dus niet meer in het topic zelf te melden wat er verkeerd is aan het topic :)

Pushmessage's
Mogelijkheid om pushmessages te versturen naar leden (Enkel wanneer je hiervoor de rechten hebt gekregen). Die gebruiker is dan verplicht akkoord te gaan met dat bericht, om te verplichten dat hij het moet lezen, voordat hij verder gebruik kan maken van het forum.

RSS Feed
Voor het eerst in het bestaan van DT zit er een RSS feed verwerkt in de software. Deze feed geeft de laatste 35 topics waarin is gereageerd, gesorteerd op de juiste volgorde :)

Admin Instellingen:
Je kunt nu bepaalde zaken instellen als Admin, wat in DT4 en eerder niet kon, denk bijvoorbeeld aan:
- Manier waarop gebruikers zich registreren (Zelf wachtwoord in vullen, of aanmelden met hen emailadres, waarnaar het wachtwoord naar hen emailadres word gestuurd).
- Zelf bepalen hoe deze mailtjes eruit zien, zijn te wijzigen in het AdminPanel.
- Bepaalde Floodtijden instellen (Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je binnen 2 minuten alweer achter elkaar kunt reageren, ipv de standaard 12 uur).
- In te stellen in welke Usergroep een nieuw lid standaard komt te staan wanneer deze zich registreerd.
- Mogelijkheid in te stellen op welke positie van het forum een banner getoont word (bovenaan, onderaan of beide)

Persoonlijke Instellingen
- Mogelijkheid in te stellen of je "bevestigingsschermen" wilt, of direct teruggestuurd wilt worden na het uitvoeren van een actie.
- Ook is er nu de mogelijkheid in te stellen of je op de forumindex de forumbeschrijving wilt zien.
- Smiley's weergeven/niet weergeven bij de Quickreply
- En als klap op de vuurpijl: Zelf bepalen op welke manier er bij jou gemeld moet worden of je een nieuw privebericht hebt. De mogelijkheden:
- Tekst bovenaan het forum (Standaard)
- JavaScript popup met daarin de melding (Standaard is dit alleen op de forumindex, maar de Tech-Admin van je forum kan dit uitbreiden naar andere pagina's door een simpele tag toe te voegen aan de templates)
- Direct naar je priveberichten inbox gestuurd worden (Alleen wanneer je op de index zit, anders word je namelijk gedwongen naar je Inbox te gaan ;))

Nieuwe smileys en BBCodes
Voor DT5 zijn er speciale nieuwe smileys gekomen, gemaakt door Michiel. Een overzicht van deze smileys is hier te vinden. Ook zijn er in deze versie enkele nieuwe UBBCodes gemaakt, bijvoorbeeld is er nu een "spoiler-tag", hiermee kun je een tekst standaard afschermen voor iemand, wanneer hij deze selecteerd is de tekst wel zichtbaar, ideaal voor film-topics oid. Ook is er een zgn "no-parse-tag", alles wat tussen deze tags staat zal niet geparsed worden, denk daarbij aan UBBcodes en smileys.

Algemene Wijzigigen
- Spamsafe emailadressen in profielen. Wanneer GDLib is enabled op de server, zie je de emailadressen in plaatjes. Wanneer GDLib disabled is, zie je wel het gewone emailadres.
- Forum ondersteunt nu multiviews. (www.forum.nl/topic/25/1 ipv "www.forum.nl/topic.php?topic=12&page=1";). Wanneer je host dit niet ondersteunt, word dit "www.forum.nl/topic.php/25/1".
- Mogelijkheid om een emailbericht te ontvangen wanneer er gereageerd is in een topic wat gemarkeerd staat als favorieten

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Mark op Maandag 19 Juni 2006 om 22:01

Mark Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 02:35  Profiel Homepage 
Development

Waar kan ik hem downloaden?
Hier draait het natuurlijk om, de downloadlink,

Klik HIER om DT5 Beta 2 te downloaden!  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 22:09  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

Nou eindelijk is die dan af:D

Ik hoop dat iedereen er plezier van kan hebben:)  
Jorijn Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 22:10  Profiel Homepage 
DT Support

Veel plezier iedereen ermee, er zit een hoop werk in. Wat zorgt voor kwaliteit :D  
Mark2 Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 23:11  Profiel  

Bedankt jongens. We gaan er mee aan de slag. Bedankt voor jullie inzet en tijd.  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Maandag 19 Juni 2006 om 23:12  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

geen dank  
Roberttt Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 17:47  Profiel Homepage 

ey, is er toevallig ook al een convert script toevallig?  
Fer Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 18:10  Profiel Homepage 

nee, die is nog niet beschikbaar..
en het zal ook nog even duren voor dat deze beschikbaar zal zijn.. Helaas..  
classpc Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 18:12  Profiel  

Hmmm... ik krijg in slecht engels wat IIS Password errors als ik setup.php wil uitvoeren.
Hoe zit dat?  
Roberttt Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 18:48  Profiel Homepage 

Quote:
Fer schreef op Dinsdag 20 Juni 2006 om 18:10
nee, die is nog niet beschikbaar..
en het zal ook nog even duren voor dat deze beschikbaar zal zijn.. Helaas..

Ok, enig idee hoelang, zit namelijk met een website die gaat upgraden. Ik moet dan kiezen tussen 5 of 4. Heb liever 5 maarja als het te lang duurt :P...  
Steven Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 19:13  Profiel Skype Homepage 
DT Moderator

Het script is er zo goed als al. Het enigste probleem is dat er ook een paar dingen alsnog in database moeten worden geinstaleerd en er is nog geen template gemaakt.  
Roberttt Status van deze gebruiker Gepost op Dinsdag 20 Juni 2006 om 20:37  Profiel Homepage 

ok, ik wacht geduldig :).

Ik gaat hem nu dan maar eens uitproberen :D  
Dot Status van deze gebruiker Gepost op Donderdag 22 Juni 2006 om 00:42  Profiel  

Tôf :D  
3lmo Status van deze gebruiker Gepost op Zondag 25 Juni 2006 om 11:37  Profiel  

* kijkt uit naar het conversiescript  
Pagina's in dit topic: 1, 2